پرسش مامایی شماره ۲۰۶۵

سوال:

سلام .وقت بخیر.خسته نباشید
بنده ۲۶ سال دارم و مجردم .از ۱۵ سالگی که شروع سیکل ماهانه ام بوده که فقط دو یا سه نوبت بصورت مرتب بوده بعد از آن لکه بینی داشتم .قرص ال دی و پروژسترون مصرف کردم که خونریزی ام زیاد میشد و بی حال میشدم. در حال حاضر هم دائما لکه بینی دارم. داروهای گیاهی مثل رازیانه و قرص ویتاگنوس هم مصرف میکنم که فقط یه مدت کوتاهی بهبود پیدا میکنم و مجددا لکه بینی دارم. درضمن بعضی از مواقع که خونریزیم کمی زیاد میشه سمت چپ سرم و پشت چشمم درد میگیره لطفا راهنماییم کنین که مشکلم چیه و باید چکار کنم خیلی ممنون از لطفتون
نوبت ۲۰۶۵

پاسخ:

سلام
این‌که شما سرتون و پشت چشمتون درد داره باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه‌کنید

گاهی اوقات در برخی خانم‌ها ، توده‌هایی در بخشی از مغز وجود داره که ممکنه سبب اختلال قاعدگی شه و همینطور به اعصاب چشم فشار وارد می‌کنه.

قرص ال دی به نوبه خود در حین مصرف ، سبب کمتر شدن حجم خونریزی میشه ، به شرط اینکه منظم مصرف شه
و در طی یکی دوماه اول ممکنه عوارضی مثل لکه بینی و … بده

در صورت مصرف ال دی ، نیازی نیست پروژسترون هم مصرف کنید.

قرص ویتاگنوس خیلی خیلی خوبه برای این حالت شما اما ویتاگنوس باید شش ماه مصرف شه
و معمولا در ماه‌های ابتدایی ممکنه نتیجه نگیرین ، به نظرم به مصرف ویتاگنوس ادامه بدین ، دو قرص در روز.

مصرف رازیانه درد پریود رو کاهش می‌ده اما در بعضی خانم ها ممکنه سبب افزایش حجم خونریزی ماهانه شه.

آزمایشاتتون رو هم دیدم
برای جلوگیری از کم خونی فقر آهن ، مصرف قرص اهن ( فروس سولفات ) رو توصیه می کنم

پرسش پزشکی شماره 2065

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست